Hobi Baru : Berjinak dengan tanah

3:37:00 PM

Baik saya mahupun encik suami, kitaorg memang tiada hobi menanam.
Kalo datang rumah, semua pokok-pokok kat rumah tu hasil tanaman mak mertua.
Tak pun mak sendiri tolong tanamkan.
Dengan bangganya, kali ini saya berjaya menanam sendiri.

Last week balik kampung melaka.
Lepas tu geram pulak tengok bunga2 nenek kat depan rumah.
So, mulakan misi mencari pasu-pasu terpakai sekeliling rumah nenek.
Lepas tu tanam pokok rose jepun & pokok hati-hati.
Tanam sendiri ok atas bantuan tunjuk ajar nenek.
Nenek siap offer bawa balik je yg dah siap semai tu.
Hehe. segan pulak walaupun dalam hati nak sangat.
Tapi rasa lagi best kalo buat sendiri kan?

Dengan niat dan azam dan tinggi, kalo jadi tanaman kali ini.
Nak beli pasu cantik, alih bunga pada pasu cantik & cipta hobi baru.
Pastu nak semai pokok hati-hati tepi rumah kasi berseri rumah.

Ini azam yang baru dicipta untuk 2015. Wish me luck!





You Might Also Like

2 comments

  1. Mumme Jln2 singgah Sini...happy gardening

    ReplyDelete
  2. Saya dah giveup bab tanam pokok bunga ni...asyik tak menjadi jer!! Hehe...neway wish u all the best...:)

    ReplyDelete

IG @littlepearlheart

Followers

Creative By Two

Subscribe