Sembang Puasa dgn Cik Merah

3:27:00 PM

Salam Ramadhan buat semua pembaca & followers blog ini.
Semoga Ramadhan yang diharungi memberi rahmat kepada kita. Insyallah.

Mama : Humairah, puasa tu ape?
Cik Merah : Puasa tu tak boleh makan, tak boleh minum, tak boleh nangis, nanti Allah marah!
Mama : Tau pun tak boleh nangis. Abistu kenapa Humairah nangis tadi?
Cik Merah : Humairah nak susu....

Dalam hati mama....alasan yg baik anak aku ni...

Tahun ni adalah tahun pertama kami menyambut Ramadhan di rumah kami sendiri.
Tambahan pula buat masa sekarang mak & ayah mertua tinggal beberapa minggu sementara menjaga ayah mertua yang tidak sehat.
Rutin masak memasak sy serahkan pada mak mertua. Bukan tak nak masak. Tapi sy takut tak kena dengan citarasa mak & ayah. alasan menantu malas masak!


I miss my mom's cooking!

You Might Also Like

1 comments

  1. selamat berpuasa utk akak sekeluarga..

    saya pun kalau untuk mak mertua, nak masak macam takut kalau-kalau nak kena dengan selera dorang..

    sebab tak pernah tahu minat dan masakan kegemaran dorang

    ReplyDelete

Precious Humairah

Followers

Creative By Two

Subscribe