Cik Merah @ 13 Months

3:01:00 PM

Bila tgk mama baru nak pakai telekung...dia dh tadah tangan nak baca doa.

Bila kta ajak duduk nak makan pun dia dh siap tadah tangan nak baca doa

Bila azan kat TV. stop main. tercongok depan TV dgr sampai azan abis. sejuk perut ibu mengandung. (I though most of baby suka dengar azan, zikir. bagus kan kalo kta dpt ajar diaorg dr kecik2)

Now dah pandai selak buku page by page. Tak de koyak renyuk2 mcm dulu.

Dah pandai kemas mainan walaupun banyak sepah dari kemas.

Gadget tak payah citerla kan. HTC mama jadi mangsa nak tgk barney & friends. Bila pasang video kat TV xder plak nak tgk! Hubby...sila belikan IPAD utk cik merah..hehe

Dah pandai dance pusing2 goyang badanbila dgr music.

Now dh start membebel bahasa sendiri.

Sgt suka bird. Pantang dgr bunyi bird mesti nak tunjuk langit.

Pantang nampak papa pakai seluar jeans. Terus mintak dukung. Kalo papa pakai kain pelekat tak der plak nak ikut!

Love to eat soup...nasi + kicap pun selera jgak!

Love to play with papa. Ape yg papa ajar kejap je dh dapat. Mama ajar tak layan. huhu. Nak nenen baru cari mama! demam baru cari mama!

Suka main air. Air rendam baju pun dia main campak mainan! oh bahaya!

Oh cik merah!



You Might Also Like

5 comments

  1. comel sgt....sebaya pulak dengan anak me...semalam da genap 13 bulan...

    ReplyDelete
  2. cik merah dah jalan belum ni? najla ni takut2 lagi nak jalan. huhu. cik merah dh swim yer... geram tgk dia pakai baju gambar duck tu. jubah mandi ke tu? dh gaya mem besar tgk tv ;)

    ReplyDelete
  3. @lady butterfly...seronokkan dapat tgk anak membesar!

    ReplyDelete
  4. @azian : merah dah jalan time 11bulan lepas balik dari NZ terus pandai jalan!

    ReplyDelete
  5. comelnye dok tercongok cam tu.hiks!

    ReplyDelete

Precious Humairah

Followers

Creative By Two

Subscribe