Outdoor Kitchen Concept

9:13:00 AM

Tanah lebih belakang rumah takder la besar mana pun.
Tapi ade hati nak wat macam2 kan?

Sayang sebenarnyer nak sambung dapur belakang.
Sayang tanah. Rumah parents pun tinggal tanah depan je. belakang dah renovate jugak.
Maka, mari bersama kita sayang tanah.

Untuk permulaan ni, saya & hubby plan utk hold dulu part dapur.
So mmg ktaorg concentrate part interior design je.
Nak wat semua dalam satu masa kopak gak kan.
Renovate dapur tgu Humairah dh besar pandai masak baru leh besarkan.
Boleh tak macamtu? hehe.

Dalam hati ni. Nak dapur cantek jugak!
walaupun...saya bukan masak sangat pun.
So...dapur kecik ada alasan untuk jarang masak. hahaha.
Alasan!

Tanah belakang rumah. buruk betul retaining wall tu.
Ape ek yg kita leh wat untuk tanah sekangkang kera ni?
Plan pasang awning or pergola je.
Boleh gak ampai baju or wat ala-ala outdoor kitchen.
Tapi nak cantek2 la. Boleh lepak2 sekali.
Wat barbeque ker?

Rasanya selamat tak kalo wat open outdoor kitchen ni?


Bestnyer kalo ade open air kitchen ni.

berangan gak bile la dapat beli set barbeque camtu.


bestnyer kalo ade simple mcm ni.

You Might Also Like

11 comments

  1. cantik!! buat pelan2 dear..syukur la dh ade rumah sendiri kan.. :)

    ReplyDelete
  2. outdoor kitchen memang sangat best kot. tapi untuk di malaysia, hmmmm...mungkin kena fikir banyak kali sebab mungkin ada orang berminat dengan pinggan mangkuk kita? wahahaha...!

    ReplyDelete
  3. boleh buat kalau mmg xde laluan utk pejalan kaki belakang tu. buat tempat bbq pun best :)

    ReplyDelete
  4. suka comment ajue.. sedangkan tongsampah pun ada org curik apetah lg benda2 lain hihi.... btw buat herbs garden pon ok faeza, buat tempat idai kain cantik2 then letak wooden bench... tanam serai kunyit ubi kayu cili daun kari daun kesum limau purit.. pandan eeeee bestnyaaa

    ReplyDelete
  5. Cantik memang cantik kak!! Tapi dengan cuaca yang kejap panas, kejap hujan ni, xsesuai kot.

    ReplyDelete
  6. faeza, bercucuk tanam lah.. hihi. mini garden! ;)

    ReplyDelete
  7. saya pun terfikir nak buat outdoor kitchen.. tapi fikir2 balik, saya ni takut dengan guruh & kilat.. kotlah tgh masak, time nak ujan.. wa..wa..

    ReplyDelete
  8. AsSalam....Mrs Aiseteru, Salam perkenalan. Saya Isma. While googling for renovation, sy tjumpa blog saudari. Cantik sgt rumah saudari. Tahniah. InsyaAllah hjg thn ni saya akn msk rumah baru dan skrg tgh survey2 kontraktor berkaitan. Klu x mjd mslh blh tak sy dptkn email saudari utk saya hbgi saudari. Saya blh dihubungi mll email cokelat_isma@yahoo.com! Terima kasih ats kerjasama saudari.

    ReplyDelete